.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنها استاندار شهید کشور را بشناسید
بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق، تلاش و ایثار بود در 15 تیر سال 1360 در ساعت هفت بامداد خونین در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان ...
تنها استاندار شهید کشور را بشناسید

شهید علی انصاری تنها فردی بود که در کسوت استانداری یک تنه به مبارزه با منافقان می رفت و در نهایت به دست عوامل پلید و خودفروخته این گروهک به شهادت رسید.

شهید مهندس " علی انصاری " درخرداد ماه سال 1323 از خانواده ای مذهبی، معتقد و متدین در شهرستان رودسر استان گیلان متولد شد و پس از گذراندن مقاطع تحصیلی تا سوم دبیرستان در شهرستان رودسر، برای ادامه تحصیلات به تهران رفت و در دبیرستان نظام به تحصیل خود ادامه داد.

در سال 1340موفق به اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان نظام و سپس وارد دانشگده افسری شد، اما در خرداد ماه سال 1342 بدلیل وجاهت مذهبی از دانشکده نظام اخراج شد.

پس از گذراندن تربیت معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و شغل شریف معلمی را در پیش گرفت و به روشنگری اذهان عمومی و موشکافی مسائل مذهبی و اجتماعی همت گماشت و مردم را از وضع زمانه آگاه ساخت.

چند سال بعد دوباره در کنکور شرکت و وارد دانشگاه شد، ایشان دانشجوی سال سوم دانشکده بود ازدواج کرد، یک فرزند دختر از این پیوند مقدس به یادگار ماند.

در دوران تحصیل به دلیل فعالیت های مذهبی و سیاسی چندین بار از سوی ساواک بازداشت و زندانی شد، حضور جلسات قرآنی، نهج البلاغه و تفاسیر آیات عظام محمدی گیلانی، محفوظی و فلسفی در استواری و انگیزه فردی ایشان در مبارزه با نظام منهوس پهلوی واستقرار حکومت الله تاثیر مهمی داشت.

پس از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی برای فوق لیسانس شرکت کرد و موفق شد ولی ساواک از ادامه تحصیل وی ممانعت کرد.

شهید انصاری بنا به وصیت پدرش که در وی نبوغ خاصی را مشاهده کرده بود برای ادامه تحصیل و با اسم مستعار از ایران خارج و به آمریکا رفت و دراین کشور در دو رشته صنایع و دکترای ریاضی بطور همزمان شروع به تحصیل علم و دانش کرد و همان زمان در دو دانشگاه نیز تدریس می کرد و پس از دو ترم به جرم تبلیغ اسلام، از تدریس در تمامی دانشگاههای آمریکا منع شد.

شهید انصاری مسئولیت برگزاری مجالس و تظاهرات در آمریکا و همینطور دبیر انتشارات انجمن اسلامی بود و در زمینه انتشارات کتب با روحانیون مبارز رابطه نزدیکی داشت و در طول اقامت در آن دیار غربت برای سخنرانی به اکثر نقاط آمریکا، کانادا و لبنان مسافرت کرد و به دلیل دوستی نزدیکی که با شهید چمران و امام موسی صدر چندین باربه لبنان سفر کرد.

زمانی که خروش انقلاب اسلامی ایران پایه های ظلم را به لرزه افکند، شهید انصاری همانند دیگر عاشقان اسلام به محل اقامت حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو فرانسه خدمت ایشان رسید وکسب فیض و تکلیف کرد.

سال 1357 در حالیکه کارهای تز دکترای خود را انجام می داد به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نخست به معاونت استانداری خراسان و سپس به سمت استانداری گیلان منصوب شد و در کنار این سمت عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و پست دانشگاه فنی گیلان را نیز برعهده گرفت.

http://www.shomalnews.com/photo/130984120325205858.jpg


بعد از واقعه هفتم تیرماه سال 1360 طی سخنرانی در میدان شهرداری رشت خطاب به منافقین و سرسپردگان آمریکایی گفت: " ما خدمتگزاران ملت هر روز غسل شهادت می کنیم و باکی از شهید شدن نداریم زیرا که شهادت برای رضای خدا ترس ندارد، بلکه آرزوی ماست و ما به آن افتخار می کنیم".

شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق، تلاش و ایثار بود در 15 تیر سال 1360 در ساعت هفت بامداد خونین در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری تعالی که سالها برایش تلاش کرده بود نایل آمد و روسیاهی بر منافقین از خدا بی خبر ماند و مهندس شهید انصاری هم سندی بر این مدعا شد.

شهید انصاری پرورش یافته مکتب تشیع و برخواسته از توده های محروم جامعه و تبلوری از معنویت و مردم دوست و خداپرست بود.

بنابراین به محض با خبر شدن مردم گیلان از شهادت ایشان، تظاهرات گسترده ای علیه منافقین، دشمنان اسلام و انقلاب برپا و بدین وسیله تنفر و انزجار خود را از منافقین اعلام کردند./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 تير 1390
یادش گرامی باد
نا شناس 14 تير 1390
یادش بخیر
فلاح 14 تير 1390
یاد ش گرامی و راهش پر رهرو باد.
یاد فرماندار لاهیجان شهید ابوالحسن کریمی نیز بخیر
خداوند با سالار شهیدان محشورشان نماید.
نا شناس 15 تير 1390
خدايش بيامرزد كه آمرزيده شده از دنيا رفت انسان با دين و ايماني بود كه خداوند عاشقش شد و او را به نزد خود برد.
جواد 15 تير 1390

درود بر بزرگان و سرداران شهید استان باصفای گیلان _ شهروند تنکابنی
ave2 16 تير 1390
درود بر شهيدان گيلان - شهروند ساروي
جرجانی 16 تير 1390
درود بر شهیدان. امید که ادامه دهنده راهشان باشیم- شهروند گرگانی
خبرنگار 16 تير 1390
به شما افتخارمیکنیم وبقول شهیدآوینی شما شهیدان ماندگار شدید وزمانه مارا باخود برده است. خوش بحالتان تا ابدالدهر جاودانه شدید مارا فراموش نکنید ------تنکابن -خبرنگار
مالک اشتر 17 تير 1390
سردارن،جانبازان و شهیدان گیلانی ستارگان درخشانی شدند که هرگز از یادها نخواهند رفت.
نا شناس 18 تير 1390
ایا میدانید ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان بودند و رئیس نالایق دانشگاه گیلان تنها استاندار شهید را متوفی حکم زده و به سازمان بازنشسگی ارسال و آنها فهمیدند و حکم را نپذیرفتند وقتی سوال شد چرا شهید را حکم متوفی زدید گفتند اگر حکم شهید میزدیم و با حکم شهید بازنشسته میکردیم رقم بازنشستگی خیلی زیاد می شد بروید بررسی کنید اگر دروغ بودید نزنید ولی به روح شهدا قسم اگر راست بود بزنید بگذارید اینها رسوا شوند که شک به این اطلاعات نکنید من خودم کارمند دانشگاه گیلانم و.....
عبداللهی 18 تير 1390
خداونداین شهیدعزیزوتمامی شهدای اسلام رارحمت کند.همه بدانند تنها هنرشهدایمان،شهادت نیست بلکه صاحبان نبوغ درعلوم مختلف نیز هستند اینان همان شیران روز و زاهدان شبند.اللهم الرزقناتوفیق الشهادة.آمین.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.